۲هزار کارت بانکی فعال در درگاه‌های قمار اینترنتی باطل شدند

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت،به نقل از بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در آئین رونمایی از پروژه پرداخت موبایلی مبتنی بر EMV گفت: خوشبختانه با تلاش‌های همکاران بخش فناوری‌های نوین بانک مرکزی و شرکت خدمات انفورماتیک موفق شدیم این خدمت نوین را در شرایط تحریمی و در زمانی که به دلیل شیوع کرونا رعایت نکات بهداشتی اهمیت یافته است، اجرایی کنیم.

رئیس شورای پول و اعتبار بانک‌ها و PSP ها را به حضور در رقابت برای ارائه این فناوری فراخواند و گفت: طبیعتاً این خدمت، راحتی وامنیت مناسبی را دراختیار مردم قرار خواهد داد و مردم هم به استفاده از خدمات بانک‌ها و موسساتی که این خدمت را ارائه می‌کنندگرایش بیشتری خواهند داشت.

همتی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی در برخورد با جرم و پولشویی بسیار جدی است، افزود: در زمینه امنیت زیرساخت‌ها اقدامات خوبی انجام شده است و بانک مرکزی در مبارزه با شرط بندی و قمار نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

وی تصریح کرد: با همکاری قوه قضائیه بیش از ۲ هزار کارت بانکی که در مراکز قمار استفاده می‌شد، شناسایی و باطل شده‌اند. همچنین ۵۰۰ هزار کارت و حساب بانکی نیز شناسایی شده که قرار است در سه مرحله اخطار، هشدار و پیگیری قضائی با دارندگانحساب‌ها برخورد شود.

همتی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر در شبکه پرداخت نظام بانکی کشور فعال هستند، گفت: خدمت نوینی که امروز رونمایی می‌شود حاصل دسترنج این افراد طی سال‌ها تلاش، به ویژه در دوران تحریم است.

print