به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت به نقل از ایسنا؛
حمید خلیلی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از پروندههای تشکیل شده در زمینه ساخت و سازهای دریایی غیر مجاز در مراحل قضایی و تکمیل پرونده هستند اما در همین مدت زمان کوتاه چند ماهه نیز چندین مورد تخریب داشتهایم و دیگر موارد نیز در حال تکمیل پرونده و طی مراحل قضایی هستند.
وی در پاسخ به این سوال که کدام سازهها و ساخت و سازهای دریایی در مناطق شمالی کشور مشمول تخریب و برخورد قانونی خواهند شد، افزود: هر سازهای که با آب در تماس باشد شامل اسکله، دیوار حفاظت ساحلی، دلفینهای نفتی، ساحلهای اختصاصی، موج شکنها و … که مجوزی نداشته باشند، به عنوان سازههای غیرمجاز شناسایی شده و مشمول تخریب و برخورد قضایی قرار خواهند گرفت.
مدیرکل مهندسی سواحل وبنادر سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: البته در این زمینه باید گفت که بر اساس قانون، قسمتی از سازه که با دریا و آب در تماس باشد در حیطه وظایف و اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود و بخش ساحل و پسکرانههای آن در حوزه وظایف دیگر دستگاهها از جمله سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری است.
خلیلی با بیان اینکه در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز دریایی مناطق شمالی وضعیت بدتری نسبت به سواحل جنوبی کشور دارند، گفت: در سواحل شمالی کشور استان مازندران رکورددار بیشترین سازههای دریایی غیر مجاز است و پس از این استان گیلان و مازندران هستند و چنین تخلفاتی بسته به جاذبههای هر منطقه متفاوت است.