کتاب راهنمای طراحی و ساخت ساختمان به روش بالا-پایین منتشر شد

کتاب راهنمای طراحی و ساخت ساختمان، دربردارنده مجموعه اصول و فنون طراحی و اجرایی روش بالا – پایین، توسط مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، کتاب راهنمای طراحی و ساخت ساختمان به روش بالا-پایین، در بردارنده مجموعه اصول و فنون طراحی و اجرایی روش بالا – پایین توسط مرکزتحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشرشد.

با توجه به گستردگی کاربرد این فناوری درپایدارسازی گودهای شهری درایران و نیز تفاوت قابل توجه الگوی رایج ایرانی و بومی اجرای بالا- پاین با الگوی متعارف جهانی،این امررا ضروری ساخته است که مبانی این روش با رویکرد علمی و مبتنی اصول فنی تدوین شده و در اختیار فعالان صنعت ساختمان قرار گیرد. از این رو درپاسخ به نیاز مبرم و واقعی موجود، تدوین راهنمای طراحی وساخت ساختمان به روش بالا-پایین به ویژه با مدل بومی‌سازی شده در ایران مورد توجه قرار گرفت.

در این راهنما ضمن تعریف دقیق این روش اجرا، اقتضائات ومشخصات آن تبیین شده با تعریف تفاوت الگوی ایرانی با الگوی متعارف جهانی وپرداختن به مزایاو معایب استفاده ازآن، نحوه یررسی امکان پذیری اجرای آن نیزبیان شده است. همچنین ماشین آلات، تجهیزات وابزارهای مورد کاربرد دراین روش، به تفصیل معرفی و جزییات اجرایی تشریح شده است.

هدف ازتدوین این راهنما، گردآوری هرآن چیزی است که مهندسان طراح ، مجری و ناظربرای ساخت به روش بالا-پایین به آن نیاز خواهند داشت.

print