پیام مدیرعامل به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر حسین(ع)، سلام بر دستان بریده سقای کربلا،سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های کودکان تشنه، سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(س)، سلام بر ندای جاودان ” هل من ناصر ینصرنی”و سلام بر اشک های صاحب الزمان(عج).

محرم یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

تاسوعا و عاشورا یک جنبش تاریخی عظیم است و نباید صرفاً از منظر قیامی علیه جبار زمان به آن نگریست. جنبشی است علیه ظلم و بی عدالتی و علیه بی مبالاتی نسبت به دین . تن ندادن به کسوت ها و مناصب دنیوی برای مدتی بیشتر زیستن و همزیستی با ظلم. امام حسین (ع) و یاران با وفایشان اگرچه مرگ را در پیش چشمان خود می دیدند، اما هرگز حاضر نشدند از اصول اعتقادی و عقاید راستین خود برای اعتلای اسلام دست بکشند.توجه و تأکید آن حضرت به اقامه نماز در سخت ترین شرایط،‌ پیام روشن عاشوراست و بر همه ما فرض است به تأسی از مولایمان ابا عبدالله الحسین (ع) به اقامه نماز اول وقت اهمیت بدهیم و همواره نیایش و راز و نیاز با خدای خود را بر همه امور ارجح بدانیم. امروز رسالت همه ما پیروی راستین از منش و سلوک امام حسین (ع) است. باید سنت نبوی و تأکید شده امر به معروف و نهی از منکر را که توصیه موکد قرآن کریم است و برای پیشگیری امت اسلام و مومنان از غلتیدن در گناه و خطا، لازم و ضروری است ، پاس بداریم.

امید است عزاداری های همه ی همکاران ارجمندم در این ایام سوگواری مقبول درگاه خداوند متعال قرار گیرد.

 

دکتر حسین اجاقی

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره

print