پارک فناوری پردیس به “شهر نوآوری پردیس” تبدیل می‌شود

معاون علمی رئیس‌جمهور با بیان اینکه پارک فناوری پردیس از نظر توان و نیروی انسانی در سطح جهانی قرار دارد، گفت: پارک فناوری پردیس با تکمیل زنجیره ارزش و اختصاص دادن جریان‌های امیدبخش و حمایت‌های ویژه، به شهر نوآوری پردیس تبدیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر روح‌الله  دهقانی فیروز آبادی؛ معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امروز در اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس با اشاره به عملکرد پارک فناوری پردیس اظهار کرد: این پارک با 470 هکتار وسعت، 8 هزار متخصص که هر کدام در وجود خود جواهری دارند در آن مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته پارک فناوری پردیس، رشد فروش 42 میلیارد تومانی را ثبت کردند و با این سرعت و امید به راه خود ادامه می‌دهد که برای کشور امید‌بخش است.

دهقانی خاطرنشان کرد: به زعم کسانی که پارک های فناوری سایر کشورها را دیده‌اند، پارک فناوری پردیس از نظر توان و نیروی انسانی در سطح جهانی قرار دارد.

معاون علمی رئیس‌جمهور تاکید کرد: این پارک با تکمیل زنجیره ارزش و اختصاص دادن جریان‌های امیدبخش و حمایت‌های ویژه به شهر نوآور تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: باید در کنار این پارک، شهر هوشمند مسکونی شکل بگیرد؛ این پارک با مساحت 470 هکتار فعال است و سال گذشته گردش مالی یک میلیارد دلاری داشته است.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: این پارک رونمایی از محصول را سالانه در برنامه خود دارد و این محصولات رونمایی شده در سال جاری شامل 12 محصول در حوزه های سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی و تجهیزات مخابراتی است.

دهقانی گفت: با حمایتهای صورت گرفته، پارک فناوری پردیس به‌زودی به عنوان پارک برتر جهانی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت علمی حمایت از پارک پردیس، توسعه خطوط صادرات محصولات پارک و کمک به فضای رفاهی و امکانات رفاهی و اسکان نخبگان مستقر در پارک است که این اسکان در مجاورت پارک پردیس و در شهر هوشمند پردیس خواهد بود.

print