ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب؛ آغاز بارش ها از سه شنبه

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت،  به نقل از خبرگزار ی ایرنا، «کبری رفیعی» کارشناس این سازمان افزود: دوشنبه در مناطقی از شمال غرب و غرب ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش پراکنده را خواهیم داشت اما از روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی جدید از سمت شمال غرب، بارش‌ها در شمال غرب آغاز می‌شوند و از روز چهارشنبه، گستره این بارش‌ها علاوه بر شمال‌غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه جنوبی البرز مرکزی و زاگرس مرکزی را نیز در بر می‌گیرد.

رفیعی افزود:‌ روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق، بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور نیز بارش خواهیم داشت اما از روز جمعه این بارش‌ها به شمال غرب کشور محدود می‌شود و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

بر اساس اعلام این کارشناس سازمان هواشناسی، پیامد این سامانه بارشی، رگبار و برف خواهد بودف ضمن اینکه باران و کاهش محسوس دما و وزش باد شدید و کولاک برف را در ارتفاعات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر فردا تا پایان هفته به تناوب دریای خزر مواج می‌شود، افزود: در این چند روز، آب‌های خلیج فارس به ویژه بخش‌های شرقی و مرکزی آن و از عصر فردا تا روز چهارشنبه، تنگه هرمز و دریای عمان نیز این شرایط را خواهند داشت.

به گفته رفیعی، از بعد ازظهر امروز تا روز دوشنبه، شمال غرب کشور، گیلان و بخش‌هایی از خزر و بخش‌هایی از جنوب و شرق کرمان و بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان و شمال شرق کشور وزش باد شدید را خواهند داشت.

وی افزود: البته روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده نیز کاهش محسوس دما را در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر، شرق و جنوب شرق کشور خواهیم داشت که بین ۸ تا ۱۵ درجه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب‌وهوای تهران نیز گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری است و در بعضی از ساعات بارش خفیف را خواهیم داشت؛ حداکثر دمای تهران ۱۲ درجه و کمترین ۴ درجه بالای صفر خواهد بود.

print