معرفی شهرداری‌ها به سازمان برنامه‌وبودجه و بانک مرکزی جهت انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از معرفی شهرداری‌ها به سازمان برنامه ‌و بودجه و بانک مرکزی برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ به منظور توسعه خطوط مترو توسط وزیر محترم کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور،‌ مسعود نصرتی ضمن بیان خبر فوق گفت: مستند به “بند د تبصره 5 قانون بودجه سال 1401 کل کشور”، شهرداری‌ها و مبالغ تخصیصی برای انتشار اوراق مشارکت از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین و با تائید وزیر محترم کشور به سازمان برنامه ‌و بودجه و بانک مرکزی، معرفی شدند.

وی ادامه داد: از120هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی‌شده در قانون،60هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی با تضمین بازپرداخت50درصد اصل و سود توسط دولت و 60هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی بافت فرسوده و مدیریت پسماند با تضمین بازپرداخت 100درصد اصل و سود توسط شهرداری‌ها امکان انتشار و جذب اعتبار را دارا می‌باشد.

نصرتی همچنین افزود: درخواست‌های بسیار زیادی از شهرداری‌های کشور جهت استفاده از اوراق مشارکت سال 1401با تضمین50درصد دولت دریافت شد که با توجه به محدودیت منابع در قانون و عملکرد سال‌های قبل شهرداری‌ها در جذب منابع و همچنین نیاز کلان‌شهرها به توسعه خطوط مترو، سهمیه هر شهرداری اختصاص داده شد.

وی متذکر شد: شهرداری‌ها می‌بایست با تعیین بانک عامل و شرکت تأمین سرمایه و رفع بدهی‌های بانکی، مراحل بعدی اوراق مشارکت را مستمراً پیگیری نموده تا انشالله شاهد جذب کامل اوراق مشارکت سال 1401 باشیم.

print