مجتمع جام خلیج فارس تجسم اعلای نوآوری و فن آوری است

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت، در گفتگو با مدیر پروژه مجتمع جام خلیج فارس، ایشان درخصوص معرفی اجمالی این پروژه گفت:

پروژه مجتمع اداری – تجاری جام خلیج فارس، با مساحتی بالغ بر 120،000 مترمربع در زمینی به مساحت 14،014 به صورت صد درصد اشغال زمین در دو بلوک شمالی و جنوبی در حاشیه شمال شرقی دریاچه خلیج فارس (چیتگر) در منطقه 22 احداث گردیده است. این مجتمع با دسترسی در دو وجه شمالی و جنوبی مشتمل بر 1517 واحد پارکینگ در 6 طبقه، 136 واحد اداری در 19 طبقه و تعداد 219 واحد تجاری در 4 طبقه می باشد. سالن اجتماعات با مساحتی بالغ بر 400 مترمربع واقع در طبقه 11، رستوران با دید 360 درجه به کل منطقه و چشم اندازی بی نظیر در طبقه 22، آشپزخانه و هواساز مستقر در طبقه 23 از جمله امکانات این مجتمع می باشد.

آرش محمدعلیها در ارتباط با سطح پیشرفت پروژه و وضعیت فعلی گفت: وضعیت فعلی پروژه طبق برنامه زمان بندی در پیشرفت 92-91% قرار دارد. به نحوی که عملیات سفت کاری پروژه به پایان رسیده و مرحله نازک کاری در حال انجام است. همچنین نمای کرتین وال در 100% اجرا و سرامیک خشک 70-60% با پیشرفت همراه بوده است.

وی در بیان مشخصه های عمده معرف پروژه عنوان کرد:

مجتمع جام خلیج فارس از ابعادی چند حائز اهمیت می باشد که می توان به عنوان وجه تمایز این پروژه با سایر پروژه های مشابه در سطح کشور برشمرد:

1.نمای مجتمع جام خلیج فارس، اولین نمای یونیتایز با پروفیل های ایرانی است. لذا این جرأت را به شرکت های داخلی داد که به صورت رسمی در اجرای نمای کرتین وال از پروفیل های ساخت داخل بهره برند. این امر می تواند مانع از خروج منابع هنگفت ارز از کشور شود. پیشتر غالب پروفیل ها از کشورهای آلمان، بلژیک و ترکیه تأمین می شد. در نمای یونیتایز این پروژه جز برند بلژیکی شیشه های سان انرژی نما و برند ابت ایتالیا در صفحات HPL در نمای وید، مابقی مصالح از بهترین نمونه های تولیدات داخلی و شرکت های ایرانی می باشد.

2.طرح نورپردازی زیبای وجه های بیرونی، داخل زیر سقف وید میانی بلوک1 به صورت انیمیت و نورپردازی داخلی که دراین خصوص سعی شده است از شرکتی معتبر در زمره بهترین شرکت­های داخلی با طرحی برجسته اقدام گردد.

3.سیستم روف کار به منظور شستشو و نظافت نمای کرتین وال در بام بلوک1 از مشخصه های برجسته و منحصر به فرد پروژه مجتمع جام خلیج فارس در ایران می باشد. در زیر سقف وید میانی 2 گنتری قرار دارد که شستشو و نظافت نمای کرتین وال را سرویس خواهد داد.

4.مشتمل بر 17 دستگاه آسانسور کابین­دار، 4 دستگاه آسانسور کپسولی، 2 دستگاه آسانسور پانوراما در بلوک3 و 10 دستگاه پله­ برقی.

5.مجهز به سیستم جامع مدیریت ساختمان BMS (Building Management System) و سیستم هوشمندسازی ساختمان OAS (Office Automation System)

6.سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی به صورت موتورخانه مرکزی واقع در بلوک1 مشتمل بر 4 دستگاه چیلر هر یک به ظرفیت 750 تن تبرید و بویلرهای آن تشکیل شده است که این تعداد به تساوی برای واحدهای اداری و واحدهای تجاری است. با اتصال گاز مجتمع به گاز شهری در خرداد ماه 1401، خوراک موتورخانه مرکزی و آشپزخانه طبقه 22 تأمین شده است. در این آشپزخانه از بهترین برندها برای ارائه بهترین خدمات از لحاظ کیفیت و کمیت بهره خواهیم جست.

در ادامه افزود: از اهم مسائلی که پیش روی پروژه قرار داشت می توان به نوسانات شدید نرخ ارز و نورخ ریالی اشاره کرد که تأثیری بسیار بر هزینه تمام شده ساخت خواهد داشت که منجر به کاهش سود نهایی و افزایش ارزش افزوده پروژه می شود.

در پایان، آرش محمدعلیها درخصوص آینده موردتصور پروژه و محدوده بلافصل آن با خرسندی ابراز داشت: مجتمع جام خلیج فارس را می توان سرمایه ای عظیم با آینده ای  درخشان دانست. این پروژه بعد از ایران مال، بزرگ ترین پروژه اداری- تجاری منطقه خواهد بود ضمن اینکه وسعت و پراکندگی ایران مال نخواهد داشت. لذا علاوه بر زمان بازدید کوتاه بین مراجعه اول و دوم به دلیل تمرکز خدماتی و کاهش بُعد فاصله، در محیطی پاک و در فاصله ای اندک از دریاچه خلیج فارس مکانی مناسب برای گذران اوقات خانوادگی خواهد بود.

شایان ذکر است مجتمع جام خلیج فارس در کنار مجتمع های لکستون، باملند و آرتمیس قطب تجاری شرق دریاچه را تشکیل می دهد. این مجتمع مجموعه ای کامل از نوآوری و فن آوری را عرضه می کند: نوآوری از حیث اولین نمای کرتین وال یونیتایز ایرانی؛ و فن آوری به دلیل تجهیز به سیستم های هوشمندسازی ساختمان جامع مدیریت ساختمان BMS و سیستم هوشمندسازی ساختمان OAS روف کار، نورپردازی متحرک.

print