طراحی نخستین پارک خلاقیت و مهارت کودکان در همدان

/همدان معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اشاره به اینکه بچه‌ها با نیازهای ویژه، کم توان جسمی و حرکتی و سطح اقتصادی پایین هدف اصلی شهر دوستدار کودک هستند، گفت: اطلس کودکان تهیه شده و پارک خلاقیت و مهارت نیز طراحی شده که نخستین نوع آن در کشور است.

امیر فتحیان‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه فرآیند شهر دوستدار کودک یک فرآیند جهانی است که به تازگی شکل و رنگ بهتری در دنیا به خود گرفته است، افزود: ایران نیز از قوانینی که یونسکو برای ایجاد شهرهای دوستدار کودک برنامه‌ریزی کرده، پیروی می‌کند. یکسری ضوابط به ما ابلاغ شده و شهرداری همدان فرآیند کاندیداتوری و پایلوت شدن و گرفتن شهر دوستدار کودک را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ شهر ایران برای این عنوان کاندیدا شده‌اند، ادامه داد: براساس بررسی‌ها، همدان به عنوان کاندیدای شهر دوستدار کودک انتخاب و برنامه‌ریزی شده و امیدواریم در سال‌های آینده اقدامات مؤثری برای حضور بچه‌ها در شهر اتفاق بیفتد تا از کاندیداتوری به پایلوت شهر دوستدار کودک برسیم.

فتحیان‌نسب با اشاره به اینکه بچه‌ها با نیازهای ویژه، کم توان جسمی و حرکتی و سطح اقتصادی پایین هدف اصلی شهر دوستدار کودک هستند، مطرح کرد: اطلس کودکان تهیه شده و پارک خلاقیت و مهارت نیز طراحی شده که نخستین نوع آن در کشور است.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تا ۱۰ سال آینده همدان شهری باشد که بچه‌های آن آرامش بهتری داشته باشند و مبلمان شهری و پیاده‌روها و پارک‌های مناسب برای این قشر داشته باشیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان افزود: بعد از پایلوت بودن به نشان شهر دوستدار کودک می‌رسیم و سال آینده قدرت پایلوت بودن را خواهیم داشت و ظرف سه یا چهار سال به نشان شهر دوستدار کودک می‌رسیم.

print