حملات موشکی ایران قیمت نفت را تا نزدیک 72 دلار بالا برد

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت ،به نفل از گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، پس از اینکه قیمت‌ نفت، به علت ترور فرمانده ارشد نظامی ایران توسط آمریکا در عراق که قیمت نفت را بسیار بالا رفت، بازارهای نفتی در روز چهارشنبه آرام شده بودند.

از آنجاییکه تحلیلگران معتقد بودند که تنش‌های بازار می‌تواند کاهش یابد تازمانیکه تاسیسات نفتی همچنان مورد حمله قرار نگیرند، قیمت‌ها بخش زیادی از افزایش خود را از دست داده بودند.

اما پس از حملات (انتقام‌جویانه) موشکی ایران به نیروهای آمریکایی در عراق در بامداد روز چهارشنبه، چند ساعت پس از مراسم تشییع (سردار شهید) قاسم سلیمانی، قیمت نفت به شدت افزایش یافت.

در ساعات اولیه معاملات، هر بشکه نفت برنت به 71.75 دلار رسید که بالاترین میزان از نیمه ماه سپتامبر 2019 به شمار می‌رفت. نفت خام آمریکا نیز به 65.85 دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم از اواخر ماه آوریل به شمار می‌رفت.

اما اکنون در لحظه انتشار این خبر، قیمت نفت برنت به 69.12 دلار رسیده که نسبت به روز گذشته 85 سنت افزایش دارد. نفت خام آمریکا نیز با 57 سنت افزایش 63.27 دلار فروخته شد.

ایران بیش از 12 موشک بالستیک به حداقل دو پایگاه نظامی امریکا شلیک کرد. ارزش بازارهای بورس و ارز و طلا نیز با این حملات دستخوش تغییرات شد.

print