تکسچر آجر نسوز

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت، همواره در طراحی های خویش به دنبال واقع گرایی می باشیم. در معماری جهت ايجاد رئاليسم بيشتر در بافت های ترسیمی می توان از سایه روشن در تمامی قسمت های چین دار، زاویه دار، شکسته و … استفاده نمود. در واقع با این کار تصویری سه بعدی که واقعگرایانه می باشد ایجاد می گردد.

این کار علاوه بر جلوه ای زیبا و واقعی ای که به کار می دهد سبب مدلسازی دقیق تر با جزئیات بیشتر می گردد. البته نباید فراموش نمود که استفاده از موتور نیرومند رندر و نورپردای صحیح و زیبا در نتیجه کار تاثیر گذار می باشد. در واقع می توان گفت تکسچر همان بافت بخشی به ترسیمات می باشد. امروزه تکسچرهایی با تنوع و کیفیت متفاوت برای دانلود و استفاده در اختیار مهندسین و معماران وجود دارد. با استفاده از این تکسچر ها می توان         تکسچر آجر نسوز دارای انواع مختلفی می باشد که ذیلا به توضیح پرداخته می شود:

انواع تکسچر آجر نسوز

تکسچر Specular ( تکسچر آجر نسوز)

جهت تعیین نمودن محل Highlight ها و یا نقاط روشن بر روی سطح اشیا مختلف از این تکسچر استفاده می شود. نقاط روشن را نمی توان از طریق بافت ایجاد نمود بعبارتی این تکسچر ها (Specular) با استفاده از نورپردازی ایجاد می گردند، در واقع با استفاده از این تکسچر شما میزان و شدت نور روی سطح خود را تنظیم می نمایید. می توان نقاطی را پر نور نمود و در نقاطی کاملا از بین ببریم. ولی این کانال مشخص می کند که شدت آن چگونه باشد یا در نواحی خاصی کاملا از بین برود. در واقع می توان گفت هر چه در در این تکسچر نواحی روشن تری داشته باشید، یه این معنی است که در بافت آجر نسوز خود از Specular براق و روشنی ایجاد می نمایید، و اگر در ناحیه ای براقیت کمتر شود و به سمت سیاهی برود، شدت و میزان تکسچر Specular نیز به سمت سیاهی می رود.

تکسچر Normal( تکسچر آجر نسوز)

این تکسچر آجر نسوز موجبات آن را فراهم می نماید تا یک مهندس بدون افزایش قابل توجه حجم مدل سازی و تغییر در فرم مدل خویش در طراحی نما و طراحی داخلی دیوار، مدلی را ارائه نماید که تداعی گر مدل های باکیفیت عالی و حجیم می باشد. پس از اعمال این تکسچر شاهد این هستیم که گویی دیوار ما دارای جزئیات آجر نسوز برجسته می باشد و جزئیات سطح مدل شده درنقابل تغییر نوررفتاری متناسب داشته باشند. از این تکسچر آجر نسوز برای ایجاد تفاوت در مدلی که چگالی مش بالایی دارد (High Poly) و مدلی که چگالی مش در آن پایین است (Low Poly) استفاده می گردد.

تکسچر Seamless Diffuse( تکسچر آجر نسوز)

این تکسچر آجر نسوز حاوی رنگ اصلی و ترکیب اصلی رنگ متریال آجر نسوز می باشد. از ویژگی های بارز این تکسچر آجر نسوز این است که تمامی بافت های موجود در آن بدون درز می باشد و این امکان را می دهد تا Tile نمودن همگی بافت ها موجود باشد. در واقع زمانیکه اقدام به بافت گذاری می نماییم شاهد تکرار خطوط کناری تکسچر اجر نسوز نخواهیم بود.

تکسچر Ambient Occlusion( تکسچر آجر نسوز)

از این تکسچر آجر نسوز زمانی استفاده می شود که هدف ایجاد سایه های نرم (Soft shadow) در قسمت های چین دار ، شکسته و زاویه دار بافت باشد. بعبارتی می تاون گفت زمانی از این تکسچر آجر نما اسفتاده می شود که نر مستقیم وارد بافت نشده و مانعی در مقابل نور وجود دارد.

تکسچر Displacement( تکسچر آجر نسوز)

این تکسچر آجر نسوز ، در سطح مدل سه بعدی تولید شده تغییر فرم ایجاد می نماید. شدت و میزان Displacement در واقع تعیین کننده مقدار تغییر فرم سطح دیوار آجری می باشد.

print