تمرکز امسال سازمان ملی زمین و مسکن آماده‌سازی زمین‌هاست

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: از آغاز روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن اهتمام سازمان بر تامین اراضی بود اما امسال تمرکز را بر آماده‌سازی زمین‌ها می‌گذاریم تا به متقاضیان در این حوزه کمک کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست آموزشی معاونان مسکن و بازآفرینی شهری ادارات کل راه و شهرسازی با اشاره به عدم هماهنگی عرضه و تقاضای مسکن در سال‌های اخیر گفت: تمام تلاش ما برای جبران این نیاز انباشته شده تسهیل‌گری حداکثری در سیاستگذاری‌هاست تا شما بتوانید وظایف خود را به بهترین نحو به انجام برسانید.

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن مالکی با اشاره به اهمیت بحث آماده‌سازی زمین‌ها افزود: از آغاز روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن تمرکز ما بر تامین زمین بود اما امسال باید در بحث آماده‌سازی این زمین‌ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اشاره به آئین نامه قانون ساماندهی تصریح کرد: براساس این آئین نامه هزینه آماده‌سازی زمین‌ها بر عهده متقاضی است اما با مصوبه هیات مدیره توانستیم کار بزرگی انجام دهیم و در برخی از استان‌ها در آماده سازی زمین‌ها به متقاضیان کمک کنیم.

مالکی اضافه کرد: بحث آماده‌سازی بسیار مهم است و هدف ما در اجرای آماده‌سازی زمین‌ها تلاش برای تسهیل‌گری بوده است.

وی در توضیح این امر ادامه داد: در بحث آماده‌سازی برای تسهیل امور تصمیم گرفته شد که در همکاری با برخی نهادها خارج از بحث مناقصه کار را پیش ببریم در نظر داشته باشید که این تصمیم صرفا به دلیل تسریع در پیشبرد امور است بنابراین اگر نهادی سرعت لازم در اجرای کار را نداشته باشد، کار باید از طریق فرآیند مناقصه ادامه پیدا کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، ضمن توصیه به مدیران استانی برای پیگیری امور گفت: در انجام کارها تنها به صدور یک نامه بسنده نکنید چون طبق برآوردهای ما استان‌هایی در روند اجرای طرح نهضت ملی موفق‌تر بوده‌اند که مدیران پیگیرتری داشته‌اند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در پایان بر اهمیت توسعه شهرک‌سازی تاکید کرد و افزود: شهرک‌سازی ظرفیتی است که در گذشته چندان به آن توجه نشده بود اما در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون پروانه ساخت ۳۰ شهرک در سراسر کشور صادر شده که امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۵۰ شهرک برسد.

print