تحقق هزار میلیارد تومان ضمانت نامه برای تعاون گران در آینده نزدیک

وزیر اقتصاد در نخستین همایش اقتصاد تعاونی خبر داد: به زودی با افزایش سرمایه صندوق ضمانت سرمایه گذاری به ۲۷۰ میلیارد تومان ، می توان هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای تعاون‌گران صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از شادا، سیداحسان خاندوزی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی با بیان اینکه تعاون گران در خط مقدم اقتصاد مردمی هستند گفت: در نظریه های اقتصاد دو گونه تعادل را شاهد هستیم یکی تعادل ناشی از همکاری و دیگری تعادل ناشی از رقابت، که اولی به جهت اینکه منافع جمعی بلند مدت را تامین می کند مورد توجه است و تبلور آن نهاد ها، شرکت ها، اتحادیه های تعاونی هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ وارداتی اقتصاد کشور مجال کمتری به فرهنگ اسلامی و ایرانی تعاونی داده است، اظهار داشت: ما تلاش کردیم نهادهای پشتیبان تعاون در دولت مردمی بتوانند قوی‌تر از گذشته عمل کنند‌.

خاندوزی افزود: در همین راستا افزایش سرمایه در دولت سیزدهم برای بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه برای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی صورت گرفته است.

وزیر اقتصاد به نقش صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در صدور ضمانت‌نامه‌های موثر برای شرکت‌های تعاونی اشاره کرد و بیان داشت: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۱ حدود ۵۰ میلیارد افزایش سرمایه برای این صندوق محقق شد و از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز در حدود همین رقم ، این صندوق افزایش سرمایه خواهد داشت که بدین معنا که می‌تواند ۱۰ برابر بیشتر ضمانت‌نامه صادر کند.

خاندوزی افزود: این صندوق در تمام سال‌های پیش از دولت سیزدهم، مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه داشت اما به زودی به ۲۷۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد رسید تا بتواند هزار میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای تعاون‌گران صادر کند.وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه گفت: در کنار توسعه تعاونی‌ها و مالکیت‌های خرد، نقش مشارکتی برای مردم نیز باید در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به فعالیت ٣۶ شرکت برتر بورسی سهام عدالت اظهار داشت: این شرکت‌ها که در سهام عدالت فعال بودند به سمت مشارکت‌های مردمی خواهند رفت.گفتنی است نخستین همایش اقتصادی تعاونی ایران صبح امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

print