تحریم ها فشار زیادی به بخش مالی وارد کرد/شرکت ساختمانی به عنوان سرمایه گذار فعالیتی نخواهد داشت

معاون امورمالی و اداری شرکت ساختمانی بانک ملت از عملکرد شرکت ساختمانی در سال گذشته و جدید گفت و عنوان داشت : شرکت ساختمانی به عنوان سرمایه گذار فعالیتی نخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت، محمد صادقچه معاونت امور مالی و اداری شرکت ساختمانی بانک ملت درباره عملکرد شرکت در سال ۹۷ در بخش مالی گفت: طبق بودجه ای که سال گذشته برای شرکت ساختمانی بسته شده بود حدود ۲۴ میلیارد تومن سود دیده شده بود که حدود ۱۵میلیارد یعنی ۶۳درصد از آن را توانستیم با توجه به افزایش قیمت ها و افزایش بازار ارز محقق کنیم.

وی درباره فعالیت های شاخص حوزه اداری و مالی نیز توضیح داد: درسال گذشته ساختار مالی شرکت تغییر کرد و کاهش نیرو داشتیم.طراحی مجدد پودینگ حسابداری شرکت ساختمانی و فرایندهای کاری و‌همچنین خرید و راه اندازی نرم افزار جدید از فعالیت های شرکت ساختمانی در این زمینه بود.

وی اضافه کرد: همچنین انبار گردانی پروژه ها و فروش اموال مازاد، تهیه و تنظیم آرشیو الکترونیکی شرکت که تمام اسناد مالی و فنی را اسکن کردیم وبرای آن نرم افزار تعریف کردیم و آن هارا ذخیره کردیم از دیگر برنامه های شرکت در سال گذشته بود.

صادقچه به بحث بیمه و مالیات شرکت اشاره کرد و ادامه داد: دراین بحث برگه های قطعی و برگه های تشخیص از سازمان مالیات وجود داشت و با پیگیری توانستیم تعدادی از آن هارا رفع تعرض کنیم و تعدادی از آن ها همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: پیگیری برگه بدهی بیمه ۲۸میلیاردتومانی یکی دیگر از برنامه ها بود که تا حدود زیادی از آن را کم کردیم و‌تعدادی از آن ادامه دارد.

معاون امور مالی و اداری شرکت ساختمانی در پاسخ به این سوال که تحریم ها چه تاثیری در روند مالی شرکت گذاشته است توضیح داد: تحریم فشار زیادی به بخش مالی وارد کرد، به طوری که در قسمت پشتیبانی و‌مالی هنوز هم این مشکلات را داریم، شرایط به نحوی شده بود که نمی توانستیم لوازم بخریم مگر آنکه وجه را نقدی پرداخت می کردیم ولی با این اوصاف خریدها انجام شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته موفق شدیم در پروژه «جام خلیج فارس» که بزرگترین پروژه ماست پیمانکار را با توجه به تعدیل های اتفاق افتاده مجاب کنیم تا توافق نامه اجرای نمای برج «جام خلیج فارس» را اجراکنیم که ۴۶میلیار تومان برای آن بودجه در نظر گرفته شده است و‌پیش پرداخت ها انجام شد و تا ۱۵ماه اینده و با پایان نمای پروژه جام خلیج فارس می توانیم پیش فروش ها را انجام دهیم و با فروش پروژه ها بودجه سال جدید شرکت نیز تامین می شود.

صادقچه به برنامه های مالی شرکت درسال جدید اشاره کردو‌افزود: در سال جدید برنامه ریزی های زیادی داریم که یکی از آن ها پروژه جام خلیج فارس است که برنامه تکمیل نما و واحد های تجاری آن در دستور کار قرار دارد.پیش فروش واحدهای جام خلیج فارس و فروش واحد های پروژه الهیه،پروژه واحدهای باقی مانده پروژه معین مال و تسویه بدهی ها و تسهیلات بدهی ها که از بانک دریافت کردیم از برنامه های سال جدید است.

معاون اداری و مالی شرکت ساختمانی در پایان گفت: چند پروژه جدید دیگر در سال جدید تعریف شده که از جمله پروژه سرپرستی اداره بانک ملت شعبه ایلام است و از پروژه های دیگر نیز خرید زمین های کوچک و ساخت و فروش آن هاست و قصد نداریم دیگر به عنوان سرمایه گذار فعالیتی در ساخت پروژه ها داشته باشیم ولی به عنوان پیمانکار در پروژه ها ممکن است حضور داشته باشیم.

print