برگزاری نشست مسئولان روابط عمومی شرکت های تابعه در شهرهای جدید کشور

نشست مسئولان روابط عمومی شرکت های تابعه در شهرهای جدید کشور به مناسب گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید نشست مسئولان روابط عمومی شرکت های تابعه در شهرهای جدید کشور به مناسب گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، میثم نادی مشاور و سرپرست دفتر مدیرعامل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد و محمد نظری مدیر روابط عمومی شرکت مادر برگزار شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست با تأکید بر اهمیت جایگاه روابط عمومی در شرکت ها و سازمان ها بیان کرد: روابط عمومی به عنوان انعکاس دهنده فعالیت های بخش اجرایی و عملیاتی هر سازمان ضمن فعالیت در جبهه های گوناگون اطلاع رسانی، امیدآفرینی و برقرار کننده آرامش از باب پل ارتباطی با مردم در نقش نگاه مدیران برای شناسایی نقاط ضعف و قوت نیز فعالیت می کند.
جعفری در این خصوص ادامه داد: بدون شک تقویت نقاط مثبت، شناسایی و رفع نقاط ضعف و تبدیل فرصت های بالقوه به بالفعل اقدامی است که تنها از اصحاب رسانه و روابط عمومی بر می آید؛ این حوزه می تواند با رفتار خلاقانه و ایده پردازی های متنوع هنرنمایی کرده و تب جامعه را کنترل کند که مدیریت فضای مجازی یکی از مهمترین ابزارهای آن در این حیطه به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه روابط عمومی می تواند تاب آوری یک جامعه را بالابرده و در حوزه همراه کردن مردم با مسئولین نقش مؤثری داشته باشد گفت: رصد اتفاقات، مطالبات و فضای مجازی و همچنین اطلاع رسانی منصفانه و و اقعی از دیگر اختیارات این حوزه به شمار می رود که امری تأثیرگذار و قابل توجه خواهد بود.
لزوم توجه به سرعت عمل، شفاف سازی و انتشار مناسب در امر اطلاع رسانی
مشاور و سرپرست دفتر مدیرعامل، روابط عمومی و ارزیابی عملکرد نیز در این نشست با اشاره به وظایف روابط عمومی ها در فضای داخل سازمانی و اطلاع رسانی در محیط بیرونی بیان کرد: با توجه به رویکرد رسانه ای وزیر راه و شهرسازی و اهمیت ویژه به این حوزه؛ قرارگاه مسکن در وزارت متبوع تشکیل و اطلاع رسانی آن در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا با توجه به سهم قابل توجه شهرهای جدید در حوزه مسکن باید برای اطلاع رسانی دقیق و به موقع از زیرساخت و علم و آگاهی کافی برای حضور در شبکه های اجتماعی برخوردار بوده و آن را تقویت کنیم.
نادی در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش روابط عمومی در اطلاع رسانی این قرارگاه بیان کرد: از آنجایی که فعالیت در حوزه رسانه در بخش مسکن به جدی آغاز شده است تمامی شهرها تیم های آماده برای همراهی این حوزه را فراهم کرده و برای پیشبرد اهداف می توانند از برون سپاری اقدامات نیز استفاده کنند.
وی در پایان سخنان خود هماهنگی شهرها با مجموعه ستاد را از نکات قابل توجه در حوزه روابط عمومی اعلام کرد و افزود: روابط عمومی به عنوان برقرارکننده روابط مناسب چه در مجموعه داخلی و چه فضای بیرونی باید اطلاع رسانی به مردم را در اولویت اقدامات خود قرار داده و در این مسیر از سرعت عمل، شفاف سازی و انتشار مناسب و به موقع اخبار غافل نشود.
مدیر روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید نیز در این نشست با تأکید بر لزوم همراهی تمامی مدیران و مسئولان با مجموعه روابط عمومی در شرکت ها به ارائه راهکارها و وظایف روابط عمومی پرداخته و نکات لازم در جهت بهبود اقدامات را مطرح کرد.
گفتنی است در پایان این مراسم با اهدای لوحی از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی از همکاران روابط عمومی در حوزه ستادی و شرکت های تابعه تقدیر بعمل آمد.

print