برگزاری جلسه ارزیابی فنی انتخاب مشاوران طرح های سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور

جلسه ارزیابی فنی گروه‌های مشارکت برای مطالعات طرح ساختاری – فضایی (جامع) سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور در محل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید جلسه ارزیابی فنی گروه‌های مشارکت برای مطالعات طرح ساختاری – فضایی (جامع) سکونتگاه‌های ساحلی در سواحل جنوب کشور با رویکرد توسعه دریامحور با حضور مدیران شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و نمایندگان و اساتید دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی، طراحی شهری، اقتصادی، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها، ایده‌های کلان، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند.
گفتنی است شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی)، در قالب سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و همچنین مصوبات شورای عالی مسکن و تأکید ریاست محترم جمهور، اقدام به انجام مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی سکونتگاه‌های جدید ساحلی در سواحل جنوب کشور با رویکرد توسعه دریامحور و مولدسازی، مبتنی بر احکام آمایشی و توسعه‌ای کشور کرده است.
این مطالعات، پس از گذر از مراجع بررسی و تصویب استانی و اخذ نظرات مکتوب از تمامی دستگاه‌های متولی در استان‌های ساحلی، در مرحله امکان سنجی و شناسایی پهنه‌های کلان دارای قابلیت استقرار سکونتگاه‌های جدید، در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران به تصویب رسیده است.
از آن جایی که اهمیت، گستردگی، تنوع و اثرگذاری این پروژه، به حدی است که می‌توان آن را بزرگترین پروژه حوزه برنامه‌ریزی منطقه‌ای و شهرسازی کشور دانست؛ بدون شک، مطالعات متناسب با این حجم از گستردگی، تنوع و پیچیدگی، نیازمند طرح‌ها، روش‌ها و نگاه متفاوت است؛ امری که شرکت عمران شهرهای جدید، در چارچوب آن، قصد دارد تا با انتخاب گروه مشارکت مشاوره واجد صلاحیت، نسبت به انجام آن و بسترسازی سریع مطالعات برای ورود به فازهای اجرایی اقدام نماید.

print