برگزاری بزرگترین رزمایش خرابکارانه و عملیات تخلیه اضطراری در مجتمع معین مال

روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت از برگزاری بزرگ ترین رزمایش عملیات خرابکارانه و تخلیه اضطراری منطقه 9 شهرداری تهران در مجتمع تجاری معین‌مال همزمان با آخرین روز از هفته گرامیداشت پدافند غیرعامل روز چهارشنبه مورخ 10 دی ماه 1402 خبر داد.

در راستای اجرای دستورالعمل پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درخصوص ارتقای آمادگی سازمانها و ادارات عضو ستاد مدیریت بحران جهت مواجه با هرگونه شرایط اضطراری، تمرین عملیات خرابکارانه و تخلیه اضطراری در مجتمع تجاری معین‌مال برگزار گردید. شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود تیم های عملیاتی و امدادی اعضای تخصصی و عمومی ستاد مدیریت بحران منطقه 9 ؛ ارزیابی تجهیزات تیم های اعضای تخصصی و عمومی ستاد مدیریت؛ بررسی پتانسیل های بالقوه و بالفعل آمادگی اماکن عمومی و ساختمان های بلندمرتبه در زمان بروز شرایط اضطراری؛ ارتقای سطح آمادگی ارکان سیستم مدیریت بحران در منطقه، ناحیه و کلانشهر تهران را می توان از اهداف اصلی اجرای این رزمایش برشمرد.

سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 ضمن اینکه از این رزمایش به عنوان بزرگترین عملیات تخلیه اضطراری در منطقه ۹ نام برد، با اشاره به اجرای این تمرین عملیاتی توسط تیم های عملیاتی سازمان های ادارات خدمات رسان گفت: مانور عملیاتی با موضوع پدافند غیرعامل با هدف انجام اقدام خرابکارانه در مجتمع تجاری معین مال و اداری کاله با رویکرد پدافندی و با موضوع تهدیدات CBRN (شیمیایی، میکروبی، پرتویی و هسته ای) طراحی شده و بزرگترین عملیات تخلیه اضطراری در این رزمایش تمرین شد. شهردار منطقه ۹ یکی از اهداف اصلی این مانور را ارتقاء آمادگی تیم های عملیاتی سازمان­های خدمات رسان، استفاده از ظرفیت های نیروهای دوام (داوطلبان واکنش اضطراری محله) و آشنایی پرسنل و مراجعه کنندگان به مجتمع های تجاری واداری با ظرفیت جمعیت پذیری بالا عنوان کرد.

عباس موحدی ریاست ستاد مدیریت بحران منطقه 9 شهرداری تهران درخصوص اجرای این رزمایش عملیات خرابکارانه در مجتمع معین مال، ضمن تبریک گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل عنوان کرد: با اجرای این مانور در  مجتمع با عملکرد ترکیبی تجاری _ اداری و برخوردار از ضریب نفوذ جمعیتی بسیار بالا، سعی بر آن است پس از اطلاع مدیریت مجتمع معین مال از اقدام خرابکارانه توسط فردی ناشناس در بخش اداری این مجتمع و اعلام به عوامل انتظامی و نیز به دنبال اطلاع به ستاد مدیریت بحران، تمامی ادارات و سازمان های خدمات رسان در محل عملیات حضور یافته و اقدامات مرحله به مرحله تمرین در کمترین زمان ممکن صورت پذیرفت. اولین دیدگاه کاربردی بحث تخلیه اضطراری مجتمع با جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر و انتقال این افراد به محل تجمع امن و ایجاد حلقه ایمنی _ امنیتی و کنترل تردد خیابان های جانبی مجتمع در مواجه با پیامدهای احتمالی و جلوگیری از نفوذ افراد به مجتمع با مشارکت عوامل راهبر و انتظامی، نیروهای سپاه و بسیج است.

گفتنی است این مانور با حضور عوامل اجرایی و تیم های عملیاتی سازمان های خدمات رسان از جمله ادارات آب و فاضلاب، برق، گاز و ارگان های امدادی مشتمل بر هلال احمر، آتش نشانی، در مجتمع تجاری _ اداری معین مال برگزار گردید.

print