برنامه ریزی شرکت ساختمانی در حوزه اقتصاد و برنامه ریزی/ تورم تمرین فشار و‌ مدیریت است

 معاون اقتصاد و برنامه ریزی شرکت ساختمانی از برنامه های این شرکت در سال آتی و تاثیر تورم بر ساختمان سازی گفت.

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت،  امیرحسین عزیزیان معاون برنامه ریزی و اقتصادی شرکت ساختمانی بانک ملت درباره برنامه های شرکت در سال ۹۸ گفت: شرکت ساختمانی با سابقه ای بیش از ۳۰ سال، پروژه های ساختمانی کوچک و بزرگ به سفارش بانک ملت و پروژه های غیره را انجام داده است. با توجه به شرایط اقتصادی ملک و عدم استقبال از واحدهای تجاری در سال های اخیر و رشد زیاد مجتمع های تجاری و اداری، شرکت ساختمانی بانک ملت تصمیم گرفته است از ساخت پروژه های بزرگ تر به سمت ساخت مسکن های کوچکتر روی بیاورد تا راحت تر قابل فروش باشد.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغیه ای که از طرف بانک مرکزی بابت نگه نداشتن املاک و نداشتن پروژه های بزرگ داریم، سعی می کنیم به سراغ پروژه های بزرگ نرویم. دومین مورد با توجه به مسئولیت اجتماعی بانک ملت و شرکت ساختمانی بانک ملت که باری را هم از روی دوش مردم کم می کند، بحث انبوه سازی برای اقشار متوسط رو به پایین در مناطقی است که قدرت خرید بهتری را بتواند ایجاد کند.

عزیزیان با اشاره به اینکه تجربه خوبی در مجتمع «دریان نو» داشته اند، عنوان کرد: تلاشمان این است که تجربه دیگری مانند این پروژه را با طرح انبوه سازی در مناطق دیگر شهر به سرانجام برسانیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی با اشاره به اینکه قصد دارد در حوزه تامین مصالح ساختمانی و کلینیک ساختمانی وارد شوند، گفت: اگر بشود می خواهیم دربخش تولید و بازرگانی این موارد ورود کنیم که این سه مورد جزو اقدامات جدید شرکت ساختمانی بانک ملت در حوزه اقتصادی هستند.

او افزود: تلاش می کنیم پروژه های دیگر در حال ساخت با کمترین هزینه و با بیشترین بهره برداری به انجام برسد که در این قضیه تیم فنی و مالی ما کمک می کنند. 60 % از پروژه «معین مال» برای شرکت ساختمانی بانک ملت است، برنامه ریزی هایی برای رشد این مجموعه انجام داده ایم و می خواهیم آن ها را پس از رشد مورد نظر با شرایط خوب واگذار کنیم که به لحاظ کیفی و کمی اتفاقات خوبی افتاده است.

معاون حوزه برنامه ریزی و اقتصادی شرکت در ادامه درباره حوزه های ساخت و ساز شرکت نیز گفت: بالغ بر 60 مورد ملک بازدید شده و طرح اقتصادی آن ها آماده شده است که پس از بررسی های مورد نظر و تامین بودجه استارت آن ها زده می شود.

وی همچنین اضافه کرد: لازمه پیشرفت هرشرکتی اصلاح ساختارهای شرکت است که در حال انجام است و زمانی که لازم داریم بانک پروژه های بیشتری را در اختیار ما قرار دهد، باید انعطاف پذیری و عملکرد بهتری داشته باشیم که در این راستا موضوع کنترل پروژه را خیلی جدی به دست گرفته ایم تا از حال سنتی به روش مدرن و به روز تبدیل شود. در حوزه منابع انسانی و بهبود عملکرد نیروهای نیز اقداماتی انجام شده است.

عزیزیان اذعان کرد: در حوزه مدیریت ریسک، پروژه ای را استارت زده ایم به عنوان بنگاه اقتصادی که ریسک های زیادی هم به آن مربوط است. برنامه ساختار مدیریت ریسک را در شرکت پیاده می کنیم و مدیریت پروژه ها به صورت پی ام او اجرا می شود که نتیجه خوبی را برای بهبود عملکرد پروژه ها داشته باشیم.

وی درپاسخ به این سوال که شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه چه تاثیری بر عملکرد شرکت در طی زمان می تواند داشته باشد، گفت: به نظر من فشار و تنگنا در هر زمینه ای خوب است و اگر از آن به خوبی استفاده شود باعث بلوغ می شود، زمانی که همه چیز خوب باشد می توانید به راحتی از شرایط مورد نظر استفاده کنید، ولی زمانی که در تنگنای اقتصادی باشید باید کنترل برنامه ریزی و اقتصادی داشته باشید تا از شرایط موجود بهترین استفاده را کنید و می توانید در این شرایط به بلوغ کافی برسید. فکر می کنم طی یکی دوسال آینده شرایط کشور بهتر خواهد شد و این تمرین فشار و مدیریت در آینده باعث کنترل شرایط و بهره برداری لازم خواهد بود.

print