بازسازی ساختمان در تهران

  به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت،  به مجموعه فعالیت هایی که در جهت ایجاد تغییر در ساختمان انجام می شود، بازسازی ساختمان گفته می شود. انجام این فرآیند به دلیل فرسودگی و یا ایجاد تغییر در ظاهر ساختمان صورت می گیرد.

اهمیت بازسازی ساختمان

همان طور که می دانید عمر مفید هر ساختمان با توجه به کیفیت مصالحی که در ساخت آن مورد استفاده قرار گرفته است، با یکدیگر متفاوت می باشد. در صورتی که عمر مفید ساختمان به اتمام رسیده باشد، بازسازی آن امری مهم و ضروری تلقی می شود. هم چنین انجام فرآیند بازسازی می تواند ظاهر آن را از یکنواختی خارج کند.

راحی نقشه نامناسب بیش تر در ساختمان های قدیمی دیده می شود. همین امر سبب شده است، استفاده صحیح از فضای مورد نظر صورت نگیرد. از این رو بازسازی ساختمان این امکان را فراهم می کند که نسبت به استفاده صحیح از فضای مورد نظر اقدام شود. به یاد داشته باشید که انجام فرآیند بازسازی ساختمان می تواند در قیمت نهایی آن نیز تاثیر گذار بوده و باعث بالا رفتن آن شود.

بازسازی ساختمان در تهران

هدف از بازسازی ساختمان

آن چه که در ابتدای بازسازی ساختمان باید به آن توجه شود، هدف از انجام این کار می باشد. بنابراین قبل از اقدام، باید خواسته های ما از ایجاد تغییرات جزئی و کلی کاملا مشخص شود. انجام این کار می تواند به برآورد تقریبی هزینه های ناشی از بازسازی کمک کرده و از صرف هزینه های اضافی جلوگیری به عمل آورد. اما باید توجه داشته باشید که همیشه مقداری هزینه اضافی برای انجام این کار در نظر بگیرید. چرا که بدون شک در طول انجام پروژه با هزینه های غیر قابل پیش بینی مواجه خواهید شد.

دانستنی های لازم در بازسازی ساختمان

در شروع عملیات بازسازی ساختمان باید از دانستنی هایی که برای انجام این کار لازم است، آگاهی داشته باشید. برای مثال لازم است بدانید که اعمال برخی از تغییرات در ساختمان نیاز به اخذ مجوز دارند. برای مثال تغییراتی از جمله جا به جایی راه پله ها، حذف دیوارهای داخلی که نقش دیوار باربر در ساختمان را دارند و نبود آن ها باعث تخریب ساختمان می شود و همچنین تخریب یا ساخت برخی قسمت هایی که با ضوابط شهری در تضاد می باشد، از جمله تغییراتی است که برای انجام آن ها نیاز به اخذ مجوز می باشد.

با توجه به آن چه که در بالا گفته شد، پس از تعیین هدف و در صورت نیاز اخذ مجوز های لازم، باید به دنبال شرکت و یا پیمانکار مربوطه برای انجام این کار باشید. در حال حاضر تعداد زیادی از شرکت های مهندسی در بخش بازسازی و نوسازی ساختمان در کلان شهر تهران مشغول به فعالیت می باشند. نکته مهم در شروع همکاری با شرکت های مهندسی فعال در این بخش، عقد قراردادهای کتبی می باشد. آن چه که در این گونه قراردادها باید ثبت شود، مواردی از جمله سهم مجری انجام کار، سهم پیمانکار برای تولید مصالح ساختمانی مورد نیاز، مدت زمانی که برای اجرای پروژه بازسازی لازم است، دریافت مجوزهای لازم و غیره می باشد. در صورتی که با این موارد آشنایی کامل ندارید بهتر است با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و کمک بگیرید. در صورت عقد قرار داد با شرکت های معتبر فعال در این زمینه می توانید این اطمینان را حاصل کنید که انجام کارها به خوبی پیش خواهد رفت. اما توجه داشته باشید که بهتر است در طول انجام پروژه همیشه بر روند انجام کار توسط پیمانکار نظارت داشته باشید.

بازسازی ساختمان در تهران

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد،بازسازی ساختمان می تواند شامل تغییرات کلی هم چون برداشتن دیوار و تغییرات جزئی باشد. در ادامه با نمونه ای از تغییراتی که می توان در بازسازی خانه از آن ها استفاده کرد، آشنا خواهیم شد.

از جمله تغییراتی که می توان در اجرای پروژه بازسازی به آن پرداخت، بهینه سازی فضای مورد نظر می باشد که انجام این کار با برداشت یا ساخت دیوار امکان پذیر می باشد. توجه به نکات ایمنی ساختمان از نکات مهمی است که باید در این زمینه به آن توجه داشت. در خانه های فرسوده تعویض تاسیسات ساختمانی از جمله لوله کشی های ساختمان از جمله نکات مهمی است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

یکی از اهداف اصلی در بازسازی ساختمان، ایجاد ظاهری زیبا در آن می باشد. از جمله تغییراتی که برای دستیابی به این هدف می توان مورد استفاده قرار داد، کف سازی می باشد. استفاده از یک کفپوش جدید در ساختمان می تواند تاثیر بسزایی در زیبا سازی فضای مورد نظر داشته باشد. رنگ آمیزی، استفاده از کاغذ دیواری و یا استفاده از دیوارپوش ها برای زیباسازی دیوار صورت گرفته و از امور جدایی ناپذیر پروژه های بازسازی به شمار می رود. در کنار بازسازی کف و دیوارها، می توان به ایجاد تغییراتی در سقف ساختمان نیز پرداخت. برای مثال استفاده از کناف برای طراحی سقف از جمله ایده هایی است که امروزه در بازسازی ساختمان ها زیاد به چشم می خورد.

ایجاد تغییرات در سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه با تعویض المان های به کار رفته در آن صورت می گیرد. همان گونه که گفته شد، در صورتی که عمر مفید ساختمان به پایان رسیده است، بهتر است نسبت به تعویض لوله های این قسمت ها توجه ویژه ای داشته و آن را در صدر لیست انجام کار قرار دهید. علاوه بر آن توجه به ظاهر و زیبایی تمام قسمت ها از نکات مهم در هنگام بازسازی به شمار می آید. برای مثال تعویض کابینت آشپزخانه به عنوان المانی اصلی در طراحی این قسمت می تواند فضایی زیبا برای شما به ارمغان آورد.

شرایط و برآورد هزینه بازسازی ساختمان در تهران

با توجه به آن چه که در بالا گفته شد، آن چه که در هنگام بازسازی ساختمان باید به آن توجه داشت، ضوابط شهری می باشد. برای مثال در صورتی که قصد بازسازی نمای ساختمان در تهران را دارید، توجه به نکاتی مهم و ضروری می باشد. برای مثال از جمله این موارد می توان به هماهنگی و تناسب نمای ساختمان با ساختمان های مجاور، استفاده از مصالح هماهنگ با معماری منطقه مورد نظر در شهر تهران، عدم استفاده از رنگ و مصالح غیر متعارف و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است که در صورت اقدام به بازسازی نما باید به کمیته نما و منظر شهری مراجعه کرده و باتحویل مدارک لازم، نسبت به تایید فعالیت مورد نظر اقدام نمایید.

یکی از نکات مهم در بازسازی ساختمان، برآورد هزینه می باشد. این میزان هزینه در نقاط مختلف شهر تهران با یکدیگر متفاوت می باشد. هزینه های بازسازی در سه دسته سوپر لوکس، درجه یک و درجه دو قرار می گیرند. به طور کلی می توان گفت، هزینه بازسازی خانه های قدیمی در کلان شهر تهران، به طور تقریبی از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع متغیر می باشد. به طور میانگین بازسازی دسته سوپر لوکس به ازای هر متر مربع ۷۰۰ هزار تومان، بازسازی درجه یک به ازای هر متر مربع ۵۰۰ هزار تومان و بازسازی درجه دو به ازای هر متر مربع ۳۰۰ هزار تومان می باشد. البته لازم به ذکر است این هزینه ها می تواند با تغییر قیمت مصالح ساختمانی و عوامل تاثیر گذار دیگر تغییر کند.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکات مهم در بازسازی ساختمان می باشد. با توجه به آن چه که در بالا گفته شد، تعیین هدف از انجام عملیات بازسازی ساختمان و مشورت با افراد متخصص و سپردن کار به آن ها همراه با نظارت از نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. شرکت های زیادی در این زمینه در شهر تهران مشغول به فعالیت هستند که می توان با مراجعه به آن ها از جزئیات انجام پروژه بازسازی ساختمان در تهران اطلاعات کافی به دست آورد.

print