الحاق ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن

در جلسه شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران الحاق منفصل حدود ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن واقع در شرق شهر بررسی شد و مقرر شد طرح تفصیلی با رعایت چهارچوب مطرح در جلسه به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی شورایعالی شهرسازی ومعماری ایران درجلسه مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۰ مصوبه مورخ ۱/۲۶/ ۱۴۰۲شورای برنامه ریزی و توسعه استان اصفهان مبنی بر الحاق منفصل حدود ۲۶ هکتار اراضی دولتی به محدوده شهر آران و بیدگل در راستای قانون جهش تولید مسکن واقع در شرق شهر را با توجه به صورتجلسه مورخ ۶/۱۸/ ۱۴۰۲کمیته فنی شماره یک  مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با الحاق اراضی مقرر کرد طرح تفصیلی با رعایت چهارچوب زیر به تائید کمیسیون ماده ۵ برسد.
گفتنی است به تبع این الحاق، موضوع «الحاق اراضی ۱۴ هکتاری واقع در شمال غربی شهر» که قبلا طی مصوبه ۷/۹/ ۱۴۰۱شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اصفهان به تصویب رسیده بود و در جلسه مورخ۳/۱/ ۱۴۰۲شورایعالی مورد تائید قرار گرفته بود که به دلیل وجود تعارضات مالکیتی (به تصریح نامه شماره ۱۱۰۵۲/۱۴۰۲/۱۱ مورخ ۳/۲۰/ ۱۴۰۲اداره کل راه و شهرسازی استان) از دستور خارج شد.

در این راستا موارد ذیل حائز اهمیت است:
۱- با توجه به عدم استعلام، نظر مراجع ذی‌ربط درخصوص حرائم احتمالی خطوط انتقال حامل های انرژی متداخل با زمین اخذ و در اسناد لحاظ شود.
۲- درج موقعیت بستر و حریم سه رشته قنات متروک متداخل با زمین مطابق با اعلام نظر شرکت آب منطقه‌ای استان در تهیه طرح تفصیلی ضروری است.
۳- نحوه اخذ دسترسی از محور موجود واقع در شرق اراضی (محور محقق) و میزان حریم لازم‌الرعایه آن بر اساس استعلام مجدد از اداره کل راهداری استان در طرح اعمال شود.
۴- با توجه به تأکید وزارت نیرو، تأمین آب این واحدها صرفاً از محل صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع فعلی شرب این شهر امکان‌پذیر خواهد بود.
۵- ظرفیت واحدپذیری اراضی الحاقی به میزان ۱۳۰۰ واحد مسکونی (بر اساس الگوی ساختمانی کم تراکم مطابق درخواست اداره کل راه و شهرسازی استان) و با «تأمین سرانه‌های خدماتی مقیاس محله و ناحیه» ( مطابق با مصوبه مورخ 3/10/ ۱۳۸۹شورایعالی در خصوص تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آن‌ها) است.
ضمناً در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مقرر شد تأمین مازاد زمین مورد نیاز جهت متقاضیان آتی طرح نهضت ملی مسکن، از محل اراضی دولتی واگذار شده قبلی که در سطح وسیع بدون بارگذاری در داخل محدوده رها شده‌اند (به عنوان نمونه اراضی مازاد دانشگاه پیام‌نور- با ماهیت غیرحضوری- در جنوب غرب شهر) در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

print