افتتاح نورپردازی مجتمع جام خلیج فارس همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد شعبان المعظم

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت، نورپردازی مجتمع اداری – تجاری جام خلیج فارس و اهتزار پرچم مقدس ایران اسلامی، یوم الله 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و آغاز فرخنده اعیاد شعبان المعظم، با حضور سرپرست شرکت افتتاح شد.

مرتضی ریاضی نژاد سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت در این مراسم، ضمن تهنیت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب، این روز را تجلی حماسه و سرافرازی مردمانی عنوان کرد که با تکیه بر آموزه‌های نورانی مکتب سرخ عاشورا، فریاد خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش و جان جهانیان طنین انداز کردند.

ایشان در ادامه؛ در معرفی مجتمع جام خلیج فارس عنوان کرد: این پروژه، در زمره پروژه های چندمنظوره شهری است که در زمینی به مساحت تقریبی 14,000 مترمربع با زیربنای 121,500 مترمربع در منطقه لتمال کن واقع در منطقه 22 و در ضلع شمال شرقی دریاچه چیتگر تهران در حال احداث بوده و شامل21 طبقه اداری با تعداد 134 واحد اداری، 4 طبقه تجاری با تعداد 220 باب مغازه تجاری و 6 طبقه پارکینگ با ظرفیت پارک تعداد 1517 خودرو است.

سرپرست شرکت درخصوص طرح نورپردازی مجتمع جام خلیج فارس توضیح داد: جذابیت بصری و جلب مخاطبین، برندینگ و خلق روح مکان، ایجاد تشخص معماری از طریق تاکید بر خطوط افقی، عمودی و المان های نما از جمله اهدافی است که در طرح نورپردازی مجتمع جام خلیج فارس منظور گردیده است. این طرح، مجموعه ای پیچیده با کابرد عناصر نوین نورپردازی متشکل از نورهای نقطه ای و دینامیکی است که پیاده سازی آن در چهار قسمت مجتمع تعریف شده است:

  1. نورپردازی گرافیکی با استفاده از 7000 عدد پیکسل گرافیکی 8/2 وات بر روی نمای برج با امکان نمایش طیف رنگی و افکت­های نوری بی­نهایت توسط سیستم کنترل Dmx؛
  2. استفاده از المان­های 6 ضلعی و 500 عدد چراغ سه بعدی گرافیکی با توان 10 وات در بخش ورودی تجاری جنوب جهت نمایش بی نهایت افکت نوری و رنگی متحرک و ثابت؛
  3. استفاده از چراغ­های وال واشر در بخش ورودی اداری شمال برروی نمای سرامیکی جهت تاکید بر عظمت ساختمان؛
  4. نورپردازی داخل Void میانی مشتمل بر: نخست.­12 عدد پروژکتور350 وات از نوع واترپروف دارای هشت اسلاید متحرک و قابل چرخش با طیف رنگی گسترده و خلق افکت­های رنگی مختلف بر روی سقف آن؛ و دوم. تعداد 20 عدد پروژکتور320 وات از نوع Beam320 واترپروف با توانایی چرخشی در جهات مختلف و خلق اسلایدهای جذاب و متنوع توسط سیستم کنترل Dmx در بخش void استوانه ای.

در خاتمه؛ دکتر ریاضی نژاد مجتمع جام خلیج فارس را با بهره گیری از فضای پلازای شهری، هلی پد، کلایمر تلسکوپی، رستوران پانوراما، سیستم جامع هوشمند ساختمان، نمای شیشه ای کرتین وال به روش­های یونیتایز و استیک، پنجره­های آلومینیومی ترمال بریک، سیستم های دیتا جهت پارکینگ و ساختمان تجاری سرآمد خواند که با پیش بینی تعداد پارکینگ کافی و در برداشتن تؤامان کاربری های اداری، تجاری و تفریحی آینده درخشان خود را تضمین نموده است.

print