اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی در شهرهای جدید مدنظر قرار گیرد

معاون شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید گفت: اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی باید در شهرهای جدید مدنظر قرار گیرد.

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مختار محمدی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر، اظهار داشت: در انتصاب‌ها و در تصدی پست‌های مدیریتی در شرکت عمران امیرکبیر به ظرفیت‌های داخلی توجه شود، در انتخاب‌ها صداقت، درستی، بی‌طرفی و عینیت وجود داشته باشد، افراد منتخب صادق و درستکار باشند و در ارائه خدمات بی‌طرف باشند، افراد ذهن‌گرا نباشند و مستند اظهارنظر کنند و تصمیم بگیرند.

وی افزود: بعد دیگر شایستگی گروهی و فردی است، شایستگی گروهی به این معناست که باید فردی انتخاب شود که این سیستم و نظام را قبول داشته باشد و برنامه‌های مستمر دولت را قبول داشته باشد، همچنین علاوه بر شایستگی گروهی نیاز به شایستگی فردی است و کسی باشد که به لحاظ تجربه و تخصص توانایی انجام کار را داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در مدل‌های مختلف حکمرانی سه رویکرد حقوقی، اخلاقی و تدبیری وجود دارد، عنوان کرد: یکی از شرایط مدیریتی در اصول 109، 115، 157  قانون اساسی کشور داشتن عنصر تدبیر  است.

محمدی بیان کرد: اصول پدافند غیرعامل و مسائل فرهنگی اجتماعی باید در شهرهای جدید مدنظر قرار گیرد، همچنین دستگاه‌ها باید افراد ایثارگر را تبدیل وضعیت و یا استخدام کنند، چرا که هدف قانون‌گذار تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است و تنها ملاک امتیاز نیست، بلکه ارائه خدمات بهتر به مردم است.

هویت ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد

سید علیرضا مکبری، مدیرکل توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید کشور نیز در این نشست، اظهار داشت: راهبردهایی برای ارتقای توسعه فرهنگی و اجتماعی در شهرها برنامه‌ریزی شده است و علاوه بر اینکه شهرهای جدید جزو شهرهای کشور لحاظ شود، باید حتی حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید نیز در راستای سیاست‌های دولت باشد.

وی با بیان اینکه سه مولفه مهم حوزه‌های فرهنگی از جمله هویت، عدالت و پیشرفت باید مورد توجه باشد، افزود: هویت اصلی و گفتمان عالی شهر باید در اولویت قرار گیرد، عدالت باید در حوزه‌های ساختار، اجتماعی، فرهنگی و درمانی در شهرها متناسب با ساکنین و تحت نهضت ملی شکل گیرد، همچنین نگاه به آینده دارد که آینده شهر جدید و شهر امیرکبیر به کجا می‌رسد.

مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید کشور عنوان کرد: هویت ایرانی اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد و با تسهیل‌گری دولت نیز اصلاح شود، چرا که یکی از مشکلات در حوزه‌های فرهنگی و در خیابان‌ها، هنجارهای فرهنگی است که مشکل فرهنگی با حوزه سیاسی رفع نمی‌شود، بلکه مشکل فرهنگی با حوزه فرهنگی برطرف می‌شود و سعی بر این است با گفت‌وگو و گفتمان صادق مشکلات اجتماعی شهرها را برطرف کنیم.

برای جذب سرمایه‌گذار نیز اقدامات خوبی انجام شده است

سعید میرزایی، سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر نیز در این نشست، اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن، ثبت نام متقاضیان، پالایش متقاضیان، آماده‌سازی زمین و آغاز پروژه‌ها از امروز به طور جدی شروع می‌شود.

وی افزود: بحث حمل و نقل از مباحث مهم شهر جدید امیرکبیر است که در دستور کار قرار می‌‌گیرد و اتفاقات خوبی در این حوزه می‌خورد همچنین راه‌اندازی قطار امیرکبیر – اراک – مهاجران نیز به طور جدی پیگیری می‌شود.

سرپرست جدید شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی شهر امیرکبیر کمبود درمانگاه و کادر درمان است که نیروی لازم را ندارد که این مهم با جدیت دنبال می‌شود و تجهیز داروخانه نیز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با به‌کارگیری تمام امکانات و ظرفیت‌ها و همکاری تمام نهادها و دستگاه‌ها مشکلات شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران برطرف شود.

میرزایی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذار نیز اقدامات خوبی انجام شده، حدود سه جلسه در این راستا برگزار شده است و اقدامات خوبی انجام می‌شود.

print