احمد خرم با بیان اینکه از وزارت راه و شهرسازی و مجلس بهویژه کمیسیون عمران درخواست میکنم برای اصلاح قانون نظاممهندسی و طرح آن در صحن مجلس عجله نکنند، افزود: معتقدم، پیشتر مسیری که برای اصلاح قانون طی شده، مسیر درستی نبوده و دو پیشنویسی که یکی در قالب طرح و دیگری در قالب لایحه ارائه شده و در دست بررسی است، تناقضات فراوانی دارد.
وی ادامه داد: امیدوارم با توجه به اینکه سازمان نظاممهندسی ساختمان و شورای مرکزی در 6 ماه گذشته حالت نیمه تعطیل داشت و عملاً در اصلاح قانون و آییننامه نقشآفرینی نکرد، فرصت دوبارهای به سازمان داده شود و با همفکری و اعمال برخی از نظرات و پیشنهادی سازمان نظاممهندسی ساختمان در دوره جدید، اصلاحات در مجلس طرح و به تصویب برسد.
این در حالی است که امروز معاون وزیر راه و شهرسازی مهمترین اولویت وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی را قانونمداری و شفافیت سازمانها اعلام کرد و گفت: به این منظور سامانههایی طراحی شده که اواخر سال گذشته قابلیت ارایه و بهرهبرداری داشت، به دلیل شرایط ایجاد شده در خصوص ویروس کرونا، بهرهبرداری از آنها به تعویق افتاد.
محمود محمودزاده همچنین با بیان اینکه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آییننامههای مربوطهاش نیازمند اصلاحاتی است، افزود: این کار به شکل ویژه در معاونت مسکن و ساختمان انجام شده که بسیاری از آنها نیازمند رایزنی با مراجع تصمیمگیر از جمله مسکن و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور است.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم اصلاحات قانون و شیوهنامههای مربوط بتواند به بهبود خدمات مهندسی و ارتقای جایگاه حرفه، کمک کند، تصریح کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی و تصویب آن را نیازمند همکاری و همفکری سایر مراجع ذیربط از جمله سازمان نظام مهندسی، مجلس است.