اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید تامین شد

رییس هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال برخی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید سهند، پرند، مهستان، پردیس و امیرکبیر افتتاح می‌شود، از تامین اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی تاکنون در تمامی شهرهای جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، سعید غفوری رئیس هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، امروز ۲۳ فروردین در جریان بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهر جدید امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: در بحث نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور تا بهمن ماه سال گذشته عملیات اجرایی ۱۲۵ هزار و ۹۰۰ واحد آغاز شد. در دو ماه پایان سال ۱۴۰۲ و در ابتدای سال ۱۴۰۳ جهش بسیار خوبی در شهرهای جدید کشور در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ایجاد شد و این عدد به ۱۶۵ هزار واحد در شهرهای جدید رسیده است.

اراضی احداث ۳۳۵ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید تامین شد

وی افزود: در بحث اجرای نهضت ملی در شهرهای جدید ۴۰۰ هزار واحد را متعهد شده‌ایم که تا امروز بالغ بر ۳۳۵هزار واحد تامین زمین انجام شده و عملیات اجرایی نیز شتاب گرفته است. در تامین زمین شتاب خوبی را در روزهای پایانی سال گذشته شاهد بودیم و عدد را از ۲۲۲ هزار به حدود ۳۳۳ هزار واحد رساندیم که این عدد امروز حدود ۳۳۵ هزار واحد تامین زمین است.

فعال شدن شیفت‌های دوم و سوم نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ایران عنوان کرد: امسال سیاست ما در شهرهای جدید کشور در بخش ساخت تاکید بر افزایش اکیپ‌های اجرایی و بالابردن پیشرفت فیزیکی پروژه‌هاست. به همه شهرهای جدید ابلاغ شده که شیفت‌های دوم و سوم کاری عملیات اجرایی فعال شود، از دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خصوصا وزارت نیرو نیز تقاضا داریم که هم‌پای پیشرفت فیزیکی چه در آماده سازی و چه در بخش ساخت واحدها پای کار باشند و زیر ساخت‌های لازم را اجرا کنند تا بتوانیم در سال جدید نیز پیشرفت خوبی را شاهد باشیم.

غفوری بیان کرد: در بحث واگذاری زمین چه به صورت انفرادی، گروهی و جوانی جمعیت سیاست ما در شهرهای جدید کشور علاوه بر آماده سازی و واگذاری زمین، بحث حمایت، هدایت، نظارت و پشتیبانی از پروژه تا تکمیل و تحویل واحدها با مشارکت مردم است.

افتتاح طرح‌های نهضت ملی مسکن در سهند، پرند، مهستان، پردیس و امیرکبیر

وی ادامه داد: نخستین تحویل واحدها در بحث نهضت ملی مسکن در فروردین ماه در شهر جدید سهند خواهد بود و افتتاح‌های بعدی در اردیبهشت ماه و خردادماه در شهرهای جدید پرند، مهستان (هشتگرد) و خرداد ماه در شهر جدید پردیس و امیرکبیر خواهد بود. در تمام شهرهای جدید کشور پروژه‌های نهضت ملی فعال است و هر ماهه نیز بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی نیز افتتاح خواهیم داشت. همچنین تسریع در پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود و انشالله هر ماهه تحویل واحد به متقاضیان در شهرهای جدید را خواهیم داشت.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ایران تصریح کرد: در شهرهای دیگر جدید کشور نیز واگذاری زمین و حمایت، نظارت و پشتیبانی از پروژه‌ها انجام می‌شود.

مشارکت مردم در تکمیل آورده برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقویت شود

وی تصریح کرد: از متقاضیان شهرهای جدید تقاضا می‌شود برای تسریع در روند تکمیل پروژه‌ها نیز آورده مالی خود را هر چه سریع‌تر تکمیل کنند تا با اجرایی کردن شیفت‌های دوم و سوم کاری در سال ۱۴۰۳ تسریع در عملیات اجرایی و تحویل سریعتر واحدها در طرح نهضت ملی مسکن به مردم را شاهد باشیم ، همچنین از متقاضیان تقاضا می‌شود از نزدیک بر روند پیشرفت پروژه نظارت داشته باشند و در روزهای تعطیل و جمعه بازدید از پروژه‌ها با حضور مردم انجام شود.

print