آموزش کاشی هفت‌رنگ از طراحی تا ساخت

در راستای آموزش هنر سنتی ایران، کارگاه شناخت و طراحی؛ کاشی هفت‌رنگ از طراحی تا ساخت برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت؛با حمایت مرکز معماری اسلامی حوزه هنری، کارگاه شناخت و طراحی؛ کاشی هفت‌رنگ از طراحی تا ساخت برگزار می‌شود.

در این کارگاه کمال مفتخری با بیش از سی سال سابقه در زمینه طراحی و تولید کاشی هفت‌رنگ در داخل و خارج از کشور به عنوان مدرس حضور خواهد داشت.

برنامه‌های این کارگاه در روز نخست عبارت‌اند از: شناخت کاشی هفت رنگ و انواع نقوش و خطوط شامل: هندسه، گره‌چینی، اسلیمی و ختایی است.

در روز دوم نیز بازدید از کارگاه کاشی‌سازی به منظور آشنایی با مراحل کار انجام می‌شود. در روز سوم طراحی الگو، پیاده‌سازی الگو بر روی کاشی و اجرای قلم‌گیری و روز چهارم شناخت انواع رنگ و روش‌های تهیه و ترکیب آن‌ها، آشنایی با شیوه رنگ‌آمیزی الگوها انجام خواهد شد.

روز پنجم این کارگاه به تکمیل رنگ‌آمیزی الگوها و آماده‌سازی برای قرار دادن در کوره اختصاص دارد و در روز ششم بازدید از کارگاه و بررسی محصول نهایی توسط استاد انجام می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه می‌توانند فرم ثبت‌نام را پس از تماس با ادمین کانال تلگرام مرکز معماری اسلامی به آدرس t.me/irac_ir، دریافت و پس از تکمیل ارسال کنند. همچنین ارائه‌ تصویر فیش واریزی به مبلغ 350.000 تومان با شماره کارت 1424-0168-8370-5859 به نام‌های مجدالدین و هما معلمی ضروری است.

شایان ذکر است، تأمین ابزار و مصالح بر عهده مرکز معماری اسلامی است و با توجه به محدود بودن ظرفیت کارگاه اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام می‌کنند و به هنرجویان گواهی پایان دوره اعطا می‌شود.

این کارگاه‌ها از 5 دی‌ماه به مدت 6 جلسه هر چهارشنبه از ساعت 14 الی 15 در مرکز معماری اسلامی حوزه هنری واقع در مکان برگزاری: تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از سه راه جمهوری، کوچه لقمان الدوله ادهم، پلاک 7 برگزار می‌شود.

print