آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد گام دوم طرح نهضت ملی مسکن/ توجه به ایجاد امکانات روبنایی و خدماتی در کنار ساخت مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست تخصصی با مسئولان شهرهای جدید ضمن دریافت گزارش عملکرد واقدامات شهرهای جدید، بر برنامه ریزی برای ساخت پروژه های روبنایی مناسب هم زمان با ساخت مسکن طرح نهضت ملی به منظور ایجاد محیط مناسب زندگی ساکنان شهرهای جدید تاکید ویژه داشت.

به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، امروز در نشستی تخصصی که معاون وزیر و مدیرعامل شهرهای جدید، اعضایهیئت مدیره، معاونان و برخی مدیران شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با وزیر راه و شهرسازی داشتند گزارشی از کلیهاقدامات انجام شده در مجموعه شهرهای جدید کشور توسط علیرضا جعفری معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید داده شد.

در این گزارش که تمرکز اصلی آن بر پیشرفت پروژه های نهضت ملی مسکن گام اول که در اردیبهشت ماه سال جاری توسط ریاستجمهوری آغاز عملیات اجرایی شده بود از انجام آغاز عملیات اجرایی یکصد هزار واحد این طرح در گام دوم طی هفته های پیش رو درآبان ماه خبر داده شد. از دیگر موارد مورد اشاره ثبت نام یک میلیون 266 هزار نفر متقاضی و تعیین تکلیف بیش از 313 هزار نفر از328 هزار نفر متقاضی واجد شرایط اولیه بود و همچنین در ادامه پیگیری اتمام و تحویل واحدهای مسکن مهر باقی مانده به متقاضیاناز جمله موارد مهم این نشست بود. گفتنی است از مجموع 400هزار واحد مسکن مهرمورد تعهد شهرهای جدید تعداد قریب به 350 هزار واحد تکمیل و تحویل متقاضیان آن گردیده است.

و در ادامه از اقدامات دیگری همچون:

احداث نسل نو شهرهای جدید در همگرایی با برنامه های توسعه ای کشور در خصوص هدایت جمعیت و فعالیت به پهنه جنوبی کشور

ترویج و توسعه شهرک سازی به عنوان رکن سوم نظام سکونتگاهی و اصلاح دستورالعمل آن

ایجاد زیرساخت‌های عمومی و اجتماعی از جمله مدرسه، فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز، پارک‌ها، مساجد و مراکز فرهنگی درراستای حرکت به سمت اجتماع‌سازی در شهرهای جدید

دسترس پذیری و توسعه حمل‌ ونقل انبوه و سریع بین شهرهای جدید و شهرهای مادر

مدیریت و تحول سازمانی ـ ساختاری و توسعه راهبردهای بهسازی شرکت

مدیریت امور حقوقی و دعاوی در راستای حفظ حقوق شرکت و شهرهای جدید تابعه و جلوگیری از تعرض به آنها

بسترسازی استقرار حاکمیت شرکتی با ایجاد واحد امور مجامع و شرکت ها

نهادسازی اجتماعی و توسعه فرهنگی با توجه به مطلوبیت های مقام معظم رهبری (هویت، عدالت و پیشرفت) به سمع و نظر وزیر راه وشهرسازی رسید.

print