آخرین وضعیت نمای پروژه جام خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت، جناب آقای دکتر اجاقی مدیرعامل محترم شرکت ساختمانی در جهت بازدید میدانی و نظارت بر آخرین وضعیت پیشرفت نمای جام خلیج فارس در محل پروژه حضور یافتند.

در حال حاضر عملیات جانمایی نمای استیک ورودی لابی و وید مرکزی در طبقه 21 در حال انجام است.

شایان ذکر است نمای پروژه جام خلیج فارس به صورت نمای شیشه ای کرتین وال متشکل از دو روش یونیتایز و استیک می باشد. قسمت اعظم نماي پروژه را یونیت های شیشه ای كرتين وال یونیتایز تشكيل داده است كه در داخل كارخانه ساخته و با كمك لنگرهايي (anchors) در محل پروژه نصب می شوند.

کاهش زمان نصب به میزان یک سوم سیستم استیک و كيفيت بالا ناشی از حداقل ميزان تلورانس ساخت در يك محيط كنترل شده از مشخصه هاي بارز اين نوع سيستم به شمار مي رود. از مهمترین خصوصیات سیستم یونیتایز تامین مقاومت در برابر نفوذ هوا، آب، بارهای استاتیکی و دینامیکی، و آکوستیک بوده که منجر به اخذ گواهینامه FTI  از دانشگاه استانبول درخصوص تست های مورد اشاره، شده است.

علاوه بر كرتين وال يونيتايز، روش استيك نيز اجراي ورودي مجموعه و قسمت استوانه مركزي در طبقات ٢٨ تا ٣٠ با مساحت تقريبي 1120 متر از پهنه ها را شامل می شود. در كنار پنل هاي فلت طراحي شده در نماي برج، ساخت و نصب پنل هاي L  و Z نماي يونيتايز در مجموع متراژ 16000 متر مربع، براي اولين بار در ايران درحال انجام است. نمای کرتین وال پروژه جام خلیج فارس اولین نمای کرتین وال اجرا شده در کشور با پروفیل های تولید کارخانجات داخلی بوده که از این حیث کاملا منحصر به فرد و طلایه دار نماسازی کرتین وال با قطعات داخلی می باشد.

در اجرای نورپردازی نمای جام خلیج فارس جذابیت بصری، برندینگ و خلق روح مکان، ایجاد تشخص معماری از طریق تاکید بر خطوط افقی، عمودی و المان های نما با عناصر نوین نورپردازی متشکل از نورهای نقطه ای و دینامیکی مدنظر قرار گرفت.

از مشخصه های بارز نورپردازی نمای جام خلیج فارس می توان به این موارد اشاره کرد:

1- نورپردازی گرافیکی با استفاده از 7000 عدد پیکسل گرافیکی برروی بدنه برج و امکان نمایش طرح و افکت های نور؛

2- استفاده از المان های 6 ضلعی گرافیکی در بخش ورودی تجاری جنوب جهت نمایش حرکت نور و افکت

3- استفاده از چراغ های وال واشر در بخش ورودی اداری شمال برروی بدنه سرامیکی نما جهت تاکید برعظمت ساختمان؛

4- نورپردازی داخلVoid  میانی به ترتیب 12 عدد پروژکتورimage  جهت ایجاد افکت بر روی سقفvoid  و20 عدد پروژکتورmoving head  جهت نمایش پروفیل نور در بخشvoid  استوانه ای.

print