آخرین وضعیت سیل در لرستان/ شهر در محاصره آب/ طغیان کشکان و ورود سیل به پلدختر/ تخلیه ۷ روستا

 

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت، به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم‌آباد، ابتدای سال جاری بود که بارش‌های سیل‌آسا در لرستان موجب بروز خسارت‌های بسیار به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی این استان شد، سیلابی که واحدهای مسکونی و تجاری مردم را تا حدود زیادی تخریب کرد و ابنیه و پل‌های بی شماری را نیز از بین برد.

با وجود گذشت 12 ماه از سیل ویرانگر فروردین‌ماه، در حالی که هنوز بسیاری از زیرساخت‌ها بازسازی نشده و منازل مردم سیل‌زده تحویل داده نشده است، بار دیگر موج سهمگین بارش‌ها از 48 ساعت گذشته روانه لرستان شده و سیلی دیگری را به صورت سرخ این استان نواخته است.

پیش بینی‌های هواشناسی لرستان، از فعال ماندن سامانه بارشی حال حاضر تا پایان امشب خبر می‌دهد، امواجی که اوج بارش آن‌ها تا غروب امروز است و از نیمه‌های شب چهارشنبه به تدریج از جنوب غربی استان خارج خواهد شد.

بر اساس آخرین آمار هواشناسی، میانگین بارشی برای کل استان 94.7 میلی‌متر طی 39 ساعت گذشته بوده است.

این در حالی است که بارش فوق سنگین 200 میلی‌متری برای برخی نقاط استان همچون خرم‌آباد، پلدختر و دلفان پیش‌بینی شد که در این بین، تا ساعات گذشته بارش باران قدرت خود را به نمایش گذاشته و با نزول 130 میلی‌متری، رکورد بیشترین میزان بارندگی را به نام نورآباد ثبت کرده است.

بارش‌های سیل‌آسای ساعات گذشته استان، تاکنون منجر به طغیان رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی منازل و معابر، قطعی آب و برق و گاز، ریزش ساختمان، خسارت زدن به اراضی کشاورزی، قطع چندین راه ارتباطی روستایی و شهری، تخریب محورها و پل‌های ارتباطی و ریزش و رانش کوه شده است.

در همین راستا ستاد مدیریت بحران لرستان با اعلام هشدارهایی از مردم درخواست کرده که ضمن تخلیه منازل در نقاط آسیب پذیر، از هرگونه توقف در کنار حاشیه رودخانه‌ها به دلیل حجم بالای بارش‌ها خودداری کنند.

 بارش 130 میلی‌متری باران در شهرستان نورآباد، موجب بروز خسارت بسیار به زیرساخت‌های این شهر شده است، رودخانه سطح شهر طغیان کرده و ضمن ورود به منازل مسکونی و واحدهای تجاری، مردم را در محاصره سیلاب قرار داده است.

بسیاری از راه‌های روستایی این شهرستان قطع شده و وضعیت را بیش از پیش سخت کرده است، اگرچه گروهی از مردم به نقاط امن منتقل شده‌اند، اما به دلیل تداوم بارش‌ها، اوضاع نورآباد و شهروندان محاصره در سیل آن، همچنان بحرانی است.

print