مجتمع اداری _ تجاری جام شریعتی

<< در راستای بخشنامه بانک مرکزی در خصوص واگذاری املاک مازاد بانکها، این مجتمع در سال 1397 فروخته شد. >>

ساختمان برج جام شریعتی (ملت) اثر معمار برجسته رضا دانشمیر در زمره ابنیه ای است که به خاطر ارتفاع و حجم معمارانه آن، درخیابان شریعتی تهران می درخشد.

برج جام ملت در سایتی به مساحت 4,552 مترمربع واقع شده است. همجواری با خیابان شریعتی و بهره مندی از موقعیت ممتاز شهری به دلیل امکان دسترسی از طریق محورهای مواصلاتی شمالی _ جنوبی امام علی، صیاد شیرازی و مدرس، و بزرگراه های مواصلاتی شرق به غرب همت و رسالت این مجتمع تجاری ـ اداری را به یک مکان ایده آل برای مراجعه کنندگان بدل ساخته است.

شیب طبیعی شهر تهران، زوایای دید مطلوبی را به برج جام شریعتی از نقاط مختلف فراهم نموده به نحوی که از پانورامای گسترده از جبهه شمیران در شمال، فضای سبز تپه های عباس آباد در غرب و امتداد دید تا جنوب تهران برخوردارست. جرم نمایان برج حاصل ترکیب دو حجم اصلی یکی با سطح اشغال 80٪ در طبقات همکف و اول، و دیگری 25٪ در طبقات فوقانی منجر به شکل گیری فرمی تراش خورده و منحصر به فرد شده که آن را به عنوان نشانه شاخص شهری نزد مخاطبین و متخصصین مطرح نموده است.

تاریخ نگار:

+ شروع پروژه: 4 آبان ماه 1390

+ اتمام پروژه: 28 اسفندماه 1393

برج جام شریعتی به عنوان یکی از مدرن ترین پروژه های ساختمانی شهر تهران بالغ بر 62 هزار مترمربع فضا در یکی از بهترین موقعیت های اداری شهر قرار دارد که معماری منحصر به فرد و به کارگیری بالاترین استانداردهای ساخت و مصالح، این برج را  به یکی از شاخص های معماری سوپر لوکس کلاس A در کشور تبدیل کرده است.

برج 35 طبقه اداری _ تجاری برج جام (اتوبانک ملت)، یکی از بلندترین و نوین ترین برج های اداری _ تجاری تهران است که دارای ارتفاع حدود 100 متر و مساحتی بالغ بر 67000 مترمربع می باشد . پروژه برج جام شریعتی مشتمل بر ۶۳ واحد تجاری در دو طبقه، ۸۹ واحد اداری در ۲۳ طبقه، 609 واحد پاركينگ عادي و ويژه معلولان در 7 طبقه دارد . در طراحی این برج فضاها با کاربری های مختلف مانند سالن اجتماعات، سکوی فرود هلیکوپتر (Helipad)، نمازخانه و رستوران با محوطه روباز نیز در نظر گرفته شده است. بیش از ۵۰ جلسه از جلسات شورای معماری بانک ملت به طراحی پروژه برج جام اختصاص داشته است.

تخصیص کاربری طبقات پروژه:

* هلی پد و تاسیسات بام: طبقات 25+ الی 27+

* کاربری اداری: طبقات 2+ الی 24+

* کاربری تجاری: طبقات همکف و اول

* پارکینگ و موتورخانه: 8- الی 1-

 

شرکت مدامکار به عنوان نماینده رسمی و انحصاری کمپانی Protec انگلستان در ایران، در رقابتي تنگاتنگ با ساير شركت‏ها و برندهاي سيستم اعلام حريق، برنده مناقصه گرديد و برج جام را با استفاده از تجهیزات سری 6000PLUS/6400 کمپانی Protec انگلستان به سیستم هوشمند کشف و اعلام حریق ديجيتال آدرس‏ پذیر مجهز نمود.
در تجهیز این پروژه بيش از 3000 المان آدرس‏ پذير در 56 لوپ به كار رفته است. تجهیزات استفاده شده در این سیستم بر اساس استانداردهای بین‏ المللی BS و EN54 ساخته شده‏ اند و گواهینامه LPCB دارند. از قابلیت‏های ویژه این سیستم می‏ توان به موارد زیر اشاره كرد:
1 ) کاهش آلارم‏هاي کاذب و قابلیت تفکیک بین علائم حاصل از حریق و علائم کاذب به خاطر استفاده از سنسورهاي هوشمند سری 6000PLUS در انواع دودی ، حرارتی و ترکیبی
2 ) ارسال و انتقال اطلاعات از طریق شبکه LAN/WAN با استفاده از اینترفیس TCP/IP

مجتمع تجاری – اداری جام شریعتی انتهای سال 93 آماده بهره برداری شد, در سال 1395 به طور کامل تحویل گردید و پایان کار آن، مورخ 1399/08/05 است.

print

اخبار مرتبط با پروژه

1399-06-19

جلسه مدیران شرکت ساختمانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شرکت ساختمانی بانک ملت؛جلسه بررسی گزارش برنامه عملیاتی پروژه ها با […]
1397-08-30

از اتمام پروژه شمس آباد تا شروع نماسازی پروژه «جام خلیج فارس»

مهندس جمالی فروز:طی چند  ماه آینده پروژه شمس آباد به پایان رسیده و تحویل کارفرما […]