ساخت خانه با رویکرد مسکن خانواده در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی برای ساخت خانه‌های یک طبقه در کشور گفت: ساخت مسکن باهدف عزت و تکریم خانواده انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر امروز دوشنبه ۲۸ شهریور در سفری که همراه رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به شیراز کرد، با اشاره به وسعت استان فارس اظهار کرد: استانی با این وسعت نباید مشکل مسکن و زمین داشته باشد.

وی با اشاره به اختیارات تفویض شده در طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی یک طبقه سازی است در بحث ساخت خانه‌های یک طبقه در مجموع هزینه پاگرد و آسانسور و سایر مشاعات کم شده و با وجود افزایش هزینه‌های زیر بنایی طی محاسبه انجام شده، در مجموع هزینه‌های مردم کاهش می یابد.

معاون مسکن و ساختمان و قائم مقام وزیر با اشاره به بیانات رهبری در مورد افزایش فرزندآوری و پیگیری وزیر محترم راه و شهرسازی در این باره بیان کرد: ساخت مسکن باهدف عزت و تکریم خانواده انجام می شود.

وی افزود: مدیران راه و شهرسازی استان برای ساخت مسکن یک طبقه اختیار دارند و این اختیارات در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت ابلاغ شده است و در شهرک های اطراف شیراز نیز پیشنهاد می کنیم مسکن بصورت یک طبقه ساخته شوند.

قائم مقام وزیر در مورد خود مالکی‌ها گفت: خود مردم نیز زمین دارند و می توانند با دریافت تسهیلات پروژه خود را تکمیل کنند.

عباسی با اشاره به جلسه شورای عالی مسکن با حضور معاون اول رئیس جمهور در مورد تامین زمین در روستاها خاطر نشان کرد: در هرروستا ۵۰ الی ۱۰۰ قطعه زمین ۵۰۰ متری به طرح هادی از اراضی غیر کشاورزی الحاق شود .

وی در ادامه افزود: مکان یابی اراضی ۵۰۰ متری را بنیاد مسکن در روستاها انجام دهد و برخی شرایط طرح نهضت ملی مسکن در روستاها برای متقاضیان برداشته شد تا از این طریق جذابیت ایجاد شود.

همچنین مصوب شد در روستاها به افراد مجرد به شرط تاهل و تعهد بنیاد مسکن زمین به صورت اجاره ای با هزینه صفر اختصاص دهد.

معاون مسکن و ساختمان تاکید کرد: در سطح استان در نقاط خاص مسکن بیش از پنچ طبقه ساخته نشود و در هر طبقه بیش از دو واحد طراحی نشود و ساخت خانه با رویکرد مسکن خانوده انجام شود و با ایجاد پروژه های بزرگ مسکن ساخته شود ما خوابگاه نمی سازیم ما برای خانواده مسکن می سازیم.

وی درمورد بافت فرسوده گفت: با توجه به الحاقات مصوب شده و استفاده از ظرفیت سازمان ملی مسکن در بافت‌های فرسوده می توانیم مسکن یک طبقه ویلایی به صورت کلید به کلید با مسکن در بافت فرسوده تهاتر کنیم.

عباسی با اشاره به رضایت کم تر از پروژه های مسکن مهر در بخش نازک کاری پیشنهاد کرد: مردم در بحث نازک کاری خودشان بالا سر کار باشند و پروژه ها مردمی احداث و تکمیل شوند.

print